Beneficiile pentru sănătate ale cafelei

Beneficiile-pentru-sănătate-ale-cafelei
Beneficiile-pentru-sănătate-ale-cafelei

Cafeaua este o băutură preparată folosind boabe de cafea prăjite, care sunt luate din fructele arborelui de cafea. Există două specii principale de boabe de cafea care sunt Arabica și Robusta și, în funcție de locul în care sunt cultivate, atât țara, cât și altitudinea determină aroma cafelei. De exemplu, cafeaua braziliană are de obicei mai multă aromă de ciocolată și condimente în comparație cu cafeaua etiopiană, care are o aromă mai dulce, de fructe de pădure.

Arbore de cafea
Arbore de cafea

Despre beneficiile cafelei

Beneficiile nutritive ale cafelei

Există doi factori principali care ar putea fi considerați beneficii pentru consumul de cafea, intr-o alimentatie echilibrata. Primul este asociat cu statutul său antioxidant ridicat. Antioxidanții sunt importanți pentru sănătate deoarece împiedică oxidarea celulelor noastre de catre toxine, substanțe chimice și inflamații. Al doilea este ca cofeina este stimulatoare, deși acest lucru prezintă factori de risc potențiali dacă este consumata în cantități excesive și pentru anumite persoane care pot fi vulnerabile la efectele sale (vezi mai jos). Cafeaua, în plus, conține câteva vitamine B, magneziu și potasiu.

Poate cafeaua să vă ajute să trăiți mai mult?

Cercetările recente despre beneficiile cafelei publicate în Annals of Internal Medicine sugerează că administrarea a trei cești de cafea pe zi ar putea prelungi durata de viață prin scăderea riscului de deces din din cauza mai multor boli, inclusiv boala cardiacă. Studiul a urmarit mai mult de 500.000 de persoane din 10 țări europene de peste 16 ani. Cu toate acestea, criticii spun că studiul nu a putut lua în considerare toate circumstanțele, cum ar fi factorii de natură economică, socială și de altă natură, care ar fi putut contribui la constatările lor. De asemenea, aceștia au exclus participanții cu anumite condiții preexistente, cum ar fi diabetul, bolile de inimă sau accidentul vascular cerebral înainte de începerea studiului.

Poate cafeaua să crească energia și performanța?

Cafeaua poate ajuta unii oameni să se simtă mai puțin obosiți și să crească nivelul de energie datorită conținutului lor de cafeină. Atunci când cafeaua este consumată, aceasta se absoarbe în sânge și se deplasează către creier unde “încinge” anumiți neuroni care pot duce la o îmbunătățire a memoriei, a dispoziției, a energiei și a funcției cognitive dacă sunt consumate cu moderatie.

Beneficiile de cafeină pot ajunge apoi și mai mult în ceea ce privește performanța sportivă, deoarece pot ajuta la creșterea cantității de consum de oxigen în timpul exercițiilor fizice, precum și la stimularea sistemului nervos, care poate ajuta la defalcarea grăsimii corporale pentru energie. Unele rapoarte afirmă că consumul de cafea înainte de antrenament poate îmbunătăți performanțele atletice cu până la 11-12%.

Poate cafeaua să stimuleze metabolismul?

Cercetările inițiale despre beneficiile cafelei sugerează că cofeina poate stimula moderat rata metabolică și că poate ajuta organismul să ardă grăsime, atât în timpul activității, cât și în timpul odihnei. Cercetatorii au speculat, prin urmare, ca cafeina ar putea arata promisiunea in tratamentul obezitatii. Cu toate acestea, este nevoie de mai multă cercetare înainte ca aceasta să poată fi făcută ca o mențiune de sănătate valabilă.

Poate cafeaua să prevină boala Alzheimer?

Au fost realizate mai multe studii în privința faptului dacă consumul de cafea poate ajuta la prevenirea bolilor neurodegenerative, cum ar fi demența și Alzheimer, inclusiv lucrările publicate în 2010, 2011 și 2015. Cu toate acestea, concluziile acestor studii au fost până în prezent inconsecvente și studii mai ample, sunt necesare perioade de înnoire înainte de a se stabili o legătură clară între cafea și aceste condiții neurologice.

Poate cafeaua să protejeze împotriva diabetului?

Există unele dovezi care sugerează că cafeaua poate reduce riscul de apariție a diabetului de tip 2, cu toate că sunt necesare mai multe cercetări în acest domeniu. Ca răspuns la un studiu separat privind cafeaua și diabetul zaharat, NHS subliniază că metodele dovedite de reducere a riscului includ menținerea unei greutăți sănătoase, consumarea unei diete variate și echilibrate și exercitarea regulată.

Există riscuri în consumul de cafea și cât de mult este prea mult?

În prezent, NHS nu stabilește limite pentru consumul de cafea pentru majoritatea oamenilor, dar le recomandă femeilor însărcinate să-și limiteze consumul de cafeină la 200 mg pe zi. Aceasta este echivalentul a două cani de cafea instant, dar mai puțin de două cani de cafea filtru.

Cofeina este un stimulant și toată lumea reacționează diferit față de ea. Cofeina poate actiona ca un diuretic care poate determina organismul sa produca mai repede urina. Oamenii care sunt mai sensibili la cafeină sau care beau o mulțime de băuturi cu cofeină uneori raportează amețeală, tremor și insomnie ca efecte secundare. Dacă sunteți îngrijorat de aportul de cofeină, trebuie să discutați cu medicul sau medicul de familie.

De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că multe băuturi pe bază de cafea conțin lapte adăugat, zahăr, îndulcitori artificiali sau siropuri aromate, iar aceste extrase pot adăuga o cantitate semnificativă de calorii, grăsimi și zahăr la alimentația ta.

Diferitele soiuri diferă nutrițional?

Cafeaua vine sub diferite forme: boabe întregi, cafea măcinată și solubila. Cafeaua boabe  si cea măcinată sunt cel mai bine păstrate uscate și într-un container etanș, departe de lumină, căldură și umiditate pentru a menține prospețimea care de obicei durează până la 6 luni. Concentratul de cafea instant poate fi menținut mult mai mult și ar trebui să vă uitați la borcanele sau recipientele individuale pentru data de utilizare.

Nutrițional vorbind, cafea neagra proaspătă si organica (boabe sau măcinată) este cea mai bună deoarece este mai bogată în antioxidanți. Unele cercetări sugerează că sortimentele mai bine prajite au niveluri mai ridicate de antioxidanți decât cele cu prajire ușoară sau medie.

Beneficiile pentru sănătate ale cafelei
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *